Specializálódni a kertépítésben egy területre ma már látható, hogy jó döntés volt! Én már régóta a magánszektort választottam és bár nem kevés és kis céggel állok folyamatos kapcsolatban, mégis a marketingemmel jellemzően a magánkerteket célzom meg.
Sokkal több kihívást jelent számomra ez a terület és sokkal hálásabb is mindez. A kertépítés jellemzően akkor szokott a legjobban sikerülni, ha a kert tulajdonosát is bele tudom vonni a feladatba és a közreműködését valóságos érdeklődéssel érem el. Ha ez megvan, akkor minden megvan, hiszen én a szakmát mellé tudom tenni. Cég rendelte kertépítés esetében nem mindig (sőt valójában igen kevésszer) érhető el a tulajdonos, vagy nem vonható bele a feladatba, az érdeklődését nem a kertépítés folyamata, mint inkább a kertépítés árak és időtartama kötik le.
Természetesen én sem arról beszélek, hogy a megrendelő velünk ássa a földet és ülteti a növényeket, hanem arról, hogy érdeklődéssel követi nyomon és korrigálja azt, ha nem pontosan olyan, amilyennek elképzelte. Bár meg kell mondjam, hogy néha annyira sikeres tudok lenni ebben, hogy tényleg efféle munkavégzéseken kapjuk az ügyfelünket a kertépítés folyamatában. Sosem legyen több bajunk egyetlen ügyfelünkkel sem! Igaz? Általában az is elmondható, hogy a magánembernek határozottabb elképzelései vannak az épülő kertjéről, mint egy cégvezetőnek, vagy társasházak esetében több embernek. Sokkal egyszerűbb dűlőre jutni egyetlen emberrel, mint több emberrel. Sajnos volt már példa arra, hogy egy társasház kertépítése alatt az egyik lakó ezt kérte, a másik meg azt, amikor megcsináltuk így, akkor úgy kellett volna inkább, és végül is sehogy sem volt jó. Még mindig abba a kertépítésbe lennénk benne, ha nem álltunk volna a sarkunkra.